رفتن به محتوای اصلی
۸ اردیبهشت, ۱۴۰۲ / ۲۱:۴۱
شهردار قم فرارسیدن روز شوراها را تبریک گفت؛

بازگشایی مسیرهای تازه و ورود تفکراتی جدید در مجموعه مدیریت شهری با تشکيل شوراهای اسلامی شهر

مطلب بدون عنوان 1038
شهردار قم با صدور پیامی فرارسیدن نهم اردیبهشت ماه سالروز صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر تشکيل شوراهای اسلامی را تبریک گفت.

به گزارش شهرنیوز متن پیام دکتر سقائیان‌نژاد شهردار قم به این شرح است:

از جمله شاخصه‌های دین مبین اسلام در تعریف حاکمیت اجتماعی، تذکر و امر به مشورت است برای تصمیم‌گیری در امور مربوط به عموم جامعه است، آنچنان که خداوند خطاب به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم دستور به مشورت می‌دهد: ... وَ شاوِرْهُمْ فِي الْأَمْرِ ... (آل عمران ۱۵۹)

این مهم در بنیان و استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران نیز از جمله ارکان مورد اهتمام بوده و امامین انقلاب همواره بر آن به‌عنوان یک اصل عقلانی در دخالت مردم بر سرنوشت خود از طریق شوراها تأکید داشتند و در نُهُم اردیبهشت ماه نخستین سال تاسیس این نظام مقدس فرمان تاریخی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران مبنی بر تثبیت حاکمیت ملت ایران بر سرنوشت خویش و تشکیل شوراهای اسلامی به شورای انقلاب، صادر شد.

در مجموعه مدیریت شهری نیز آنچه در طول بیش از ربع قرن و در طول شش دوره فعالیت شوراهای اسلامی شهر گذشته است، نشان از آن دارد که وجود این رکن نظارتی و سیاست‌گذار در مدیریت شهرها نیز توانسته است موجب بازگشایی مسیرهای تازه و ورود تفکراتی جدید در مجموعه شهر باشد‌.

هر چند در مسیر اعتلای خدمت به مردم و استقرار مجموعه مدیریت واحد شهری، ارتقای جایگاه شوراهای اسلامی شهر و رسیدن به سطحی که در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در نظر گرفته شده است، امری بدیهی و لازم الاجراست که همتی عالی را در مجموعه حاکمیت طلب می‌کند.

با تبریک فرا رسیدن سالروز تشکیل شوراهای اسلامی به تمامی منتخبین مردم در شوراهای اسلامی شهر و روستا و به‌ویژه اعضای محترم شورای اسلامی شهر مقدس قم و آرزوی توفیق الهی در تداوم حرکت در مسیر توسعه، پیشرفت و تحول ام‌القرای جهان اسلام، امید آن دارم در پرتو تعامل، مشارکت و همکاری مجموعه شورا و شهرداری بتوانیم قدم‌های بزرگتری را برای خدمت به زائرین و مجاورین بارگاه منور حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها برداریم.

سید مرتضی سقائیان‌نژاد

شهردار قم 


منبع مطلب: شهرنیوز
https://qom.ir/r6NX